Życiorys zawodowy

Życiorys zawodowy jako pierwszy kontakt z przyszłym pracodawcą. Siłę – paraliżującego klienta – przekonania, że życiorys jest formą pierwszego kontaktu z potencjalnym pracodawcą, osłabiam informacją, że wcale nie powinno tak być. Pierwszy kontakt może nastąpić na przykład poprzez wstępny telefon do firmy po przeczytaniu ogłoszenia lub po podjęciu decyzji o bezpośrednim rozsyłaniu ofert do wybranych przedsiębiorstw bądź – w idealnym wypadku – w rozmowie kontaktowej. Dokumenty aplikacyjne stanowią wówczas dodatkowe informacje na piśmie o kandydacie, który już zdążył wywrzeć korzystne wrażenie. To właśnie – wywieranie korzystnego wrażenia, zwłaszcza przy pierwszym spotkaniu – jest głównym zadaniem klienta, o czym jednak muszę mu nieustannie przypominać .

Z perspektywy konsultanta. W tej fazie moim najważniejszym zadaniem jest odwracanie uwagi pana Kramera od bezużytecznych i kradnących czas spekulacji na temat jego szans zawodowych (ulubione zajęcie osób poszukujących pracy) oraz nakłanianie do rozsądnych działań. Jawnym tematem tej części programu outplacementu są dokumenty aplikacyjne jednocześnie cały czas chodzi o zachęcenie pana Kramera do zastanowienia się nad swymi osiągnięciami, nad tym, jakie korzyści może przynieść danemu przedsiębiorstwu i jaki rodzaj pracy naprawdę mu odpowiada i sprawia przyjemność. Ponadto nieodmiennie chodzi o to, by nakłonić pana Kramera do pożytecznego spędzania czasu i umożliwić mu tym samym odniesienie sukcesu.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>