Zarządzanie kampanią poszukiwania pracy

Plan rozsyłania ofert podjęcia pracy musi być opracowany w bardzo przemyślany sposób . Ponieważ w liście motywacyjnym pan Kramer zapowiada, że skontaktuje się telefonicznie w następnym tygodniu, nie ma sensu rozsyłanie jednego dnia trzydziestu lub pięćdziesięciu ofert. Wystarczy, że codziennie wyśle ich kilka (od trzech do pięciu). I tak będzie miał mnóstwo pracy, tym bardziej że nie ze wszystkimi decydentami w przedsiębiorstwach będzie się łatwo skontaktować, nie zawsze też przedsiębiorstwa będą pamiętały o przesłanej im ofercie. Konsekwentne realizowanie opisywanej tu strategii wymaga więc od klienta sporego wysiłku, ponieważ na tym etapie w terminarzu jest już odnotowanych wiele telefonów i spotkań do wykonania, związanych z innymi sposobami poszukiwania pracy. Jednak tylko w ten sposób można osiągnąć sukces.

Wielu klientów zwraca uwagę na wysokie koszty związane z rozsyłaniem dużej liczby ofert. W wypadku bezpośredniego kontaktowania się z firmami uważam za przesadę wysyłanie kompletu dokumentów. Wystarczy życiorys z dołączonym zdjęciem (od kandydata zależy, czy będzie to dwustronicowy życiorys, czy jednostronna skrócona wersja) oraz krótkim listem motywacyjnym. Jeżeli klientowi uda się wzbudzić zainteresowanie adresata, przedstawiciel przedsiębiorstwa sam poprosi o dodatkowe dokumenty. Wysyłając oferty podjęcia pracy do firm, warto mieć własną stronę internetową. Wzmianka o tym w liście lub e-mailu zawierającym podstawowe informacje może obudzić zainteresowanie. Jeżeli zadzwoni zaciekawiony doradca personalny lub menedżer z jakiegoś przedsiębiorstwa, wtedy otrzymuje hasło dostępu i może zapoznać się ze szczegółowym życiorysem klienta, a także wydrukować go.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>